Friesland Lease streeft in haar dienstverlening

continu naar zorgeloos zakelijk rijden

Friesland Lease

Friesland Lease streeft in haar dienstverlening continu naar zorgeloos zakelijk rijden. Of het nu gaat om wagenparkbeheerders, fleetowners of de leaserijder iedere schakel moet de zorgeloosheid van zakelijke mobiliteit ervaren. Om deze ervaringen in kaart te brengen en verbeteringen in haar dienstverlening door te voeren, onderzoekt Friesland Lease doorlopend haar dienstverlening via Tevreden.nl. De resultaten hiervan zijn inzichtelijk op frieslandlease.tevreden.nl.

Friesland_lease_pand

Zorgeloos zakelijk rijden
Friesland Lease levert duurzame mobiliteitsoplossingen, waarbij gemak en kostenbesparing voor haar klanten voorop staan. Kenmerkend voor de dienstverlening zijn de ruimte voor ondernemerschap en de nuchtere aanpak. Friesland Lease acteert flexibel en slagvaardig in het tot stand brengen van mogelijkheden en oplossingen. Het tot stand brengen van duurzame relaties is dan ook het uitgangspunt.

Hoe werkt het?
Twee onderzoeken vormen het hart van de inzichten naar de ervaren dienstverlening. Een onderzoek is toegespitst op de wagenparkbeheerders en fleetowners, terwijl het onderzoek op leaserijders focust.
Voorafgaand aan een accountbezoek wordt er gevraagd naar de ervaren dienstverlening en het nakomen van contractuele afspraken onder de wagenparkbeheerders. De resultaten van dit onderzoek vormt naast inzichten in de ervaren dienstverlening ook direct belangrijke input op het te voeren accountgesprek. De leaserijders worden periodiek allen tenminste eenmaal per jaar gevraagd naar de dienstverlening door Friesland lease voor hen. Tevens wordt onderzocht welke rol Friesland Lease ten aanzien van leaserijders moet innemen; wat verwachten zij van Friesland Lease.

Uitdaging Friesland Lease
• Klanttevredenheid als onderscheidende KPI
• Zowel ervaringen van zakelijk klanten als leaserijders inzichtelijk
• Focus op verbetering van dienstverlening die er voor de klant toe doen.
• Wensen van leaserijders beter in kaart krijgen.

Oplossing
• Doorlopend professioneel onderzoek
• Klantervaringen inzichtelijk maken
• Onafhankelijk platform frieslandlease.tevreden.nl

Resultaat
• Hoge betrokkenheid medewerkers
• Wensen van leaserijders ten aanzien van dienstverlening in kaart gebracht
• Kwaliteit van dienstverlening beter in beeld bij collectieve opdrachtgevers

Klantgerichte verbeteringen
De uitkomsten van de enquêtes worden openbaar gepubliceerd op friesland.tevreden.nl.
Het geeft inzicht in onze dienstverlening én helpt ons nog persoonlijker en klantgerichter te maken. Daarnaast vergroot het de betrokkenheid van alle Friesland Lease medewerkers. Een 8 is niet goed genoeg, we gaan voor een 9!

Onafhankelijk en objectief
Friesland Lease heeft géén inspraak in welke reviews wel en niet gepubliceerd worden. Het redactie- en
publicatiebeleid is de verantwoordelijkheid van Tevreden.nl, een onafhankelijk bureau dat soortgelijke onderzoeken uitvoert voor duizenden bedrijven in meerdere branches. Steeds meer organisaties gebruiken onze onderzoeksresultaten enerzijds voor het verbeteren van interne processen en anderzijds voor externe transparantie als marketinginstrument naar (potentiële) klanten, verantwoording richting stakeholders of om hun maatschappelijke reputatie te verbeteren.

Klantprofiel: Friesland lease
• Friesland Lease is een top 15 leasemaatschappij in Nederland met een leasevloot van ruim 6.200 auto’s en bedrijfswagens
• Friesland Lease beperkt zich niet alleen tot autoleasing, maar faciliteert zakelijke mobiliteit ook met e-bikes en e-scooters.
• “Mobiliteit kan schoner!” – Duurzaamheid staat centraal, zowel in product als dienstverlening.

Oplossing in een oogopslag
• Customer Journeys
• Continu meten
• Transparant zijn over klantprestatie
• Trainingen en workshops

Tevreden.nl
Tevreden.nl creëert met gericht onderzoek inzichten in klantervaringen en werkbeleving. Deze inzichten leiden tot beter presterende organisaties met een optimaal klantgerichte dienstverlening.

“Het in kaart brengen van de ervaren dienstverlening door zowel wagenparkbeheerders als leaserijders is essentieel voor duurzame relaties” Mirjam Marinus, Marketing Manager Friesland Lease